"Cruisin' down the street in my 64"

mandag, november 07, 2005

Refleksonsnotat- 7.11.05

Refleksjonsnotat- 7. Nov


1) Hva har jeg lært?
2) Hvorfor har jeg lært det?
3) Hvilke spørsmål sitter jeg igjen med?

1) Jeg har lært om hva en nyhet er, hvordan den virker på oss i samfunnet, hvordan man lager nyhetssendinger, kriterier, forskjellige typer nyheter osv. Jeg har lært ganske mye om hvordan ting fungerer i NRK og hvor mange det er som jobber med en nyhetssending. Vi fikk se hvor mye jobb det er. Nyhetsmedier. Vi har fått vite hvem som har makt- ulike portvakter. Nett-etikk - personvern- opphavsrett i forhold til bilder og lyd.

2) Jeg har lært dette fordi vi har jobbet mye med det. Vi har vært på NRK og sett hvordan ting fungerer der. Hva journalistene gjør og hvordan man lager en sending. Vi har hatt nyhets quizer, det har også gjort at vi har sett forskjellige typer nyheter, og reaksjonene vi får når vi leser dem.

3) Jeg føler ikke at jeg har noen spørsmål. Kan ikke komme på noen i farta.